Home Banner

Bizkit Havas - Making a meaningful difference to brands, to businesses and to people.

    Vi är Bizkit Havas

    På Bizkit Havas samlar vi kreativitet, insikter och media under ett och samma tak. Vi tror på ett sömlöst arbetssätt där våra strateger och olika specialistteam involverar varandra, utbyter expertkunskaper och bygger team kring våra kunders behov.

    Vår vision på Havas är ”making a meaningful difference”. Det innebär att vi vill göra skillnad på riktigt för de varumärken, företag och människor vi arbetar med.

    Vårt team

    Vi lägger stor vikt vid samarbete över specialistområden och är stolta över att kunna vara fullt integrerade både fysiskt och kulturellt. Resultatet är att vi kan jobba snabbare, smartare och ha roligare tillsammans.

    Ledning

    Jenny Leeb

    Jenny Leeb

    Chief Executive Officer

    Johnnie Åkerström

    Johnnie Åkerström

    Deputy Chief Executive Officer

    Diana Lidén

    Diana Lidén

    Chief Operating Officer

    Anna Lumholdt

    Anna Lumholdt

    Chief Finance Officer

    Carl Kock

    Carl Kock

    Business Managing Director

    Vivendi

    Havas är en del av Vivendi, vilket innebär att vi har unik tillgång till exceptionellt starka plattformar inom underhållning, sport, kultur. Det ger oss en fantastisk möjlighet för alla varumärken vi arbetar med att nå ut och kommunicera i en kulturell kontext.

    Tillsammans stoltserar vi med ett starkt erbjudande inom underhållning som fördjupar relationen mellan varumärken, konsumenter och underhållning.

    Havas Group
    Canal+
    Canal+En global kraft inom betal-TV samt produktion, försäljning och distribution av filmer och TV-serier.
    PUBLISHING
    EditisDen näst största franskspråkiga förlagsgruppen, som omfattar skönlitteratur, barnböcker, facklitteratur, grafiska och illustrerade böcker samt utbildnings- och uppslagsböcker.
    Gameloft
    GameloftEn global ledare inom mobilspel, med 2,5 miljoner nedladdningar per dag.
    Daily motion
    Daily MotionEn av de största plattformarna för aggregering och distribution av videoinnehåll i världen, med 250 miljoner användare varje månad.
    Vivendi village
    Vivendi VillageEn kraftfull samling av biljettsystem, arenor och produktionshus som spänner över hela världen.

    Meaningful Brands

    Havas genomför varje år en omfattande studie, Meaningful Brands. Studien omfattar 395,000 människor, 30 marknader, 21 länder och 2,000 varumärken och ger oss värdefulla insikter om hur vi kan göra skillnad för våra kunder och vår omgivning.

    75%

    av alla varumärken skulle kunna försvinna utan att vi hade lagt märke till det.

    47%

    av alla varumärken anses vara trovärdiga.

    61%

    av alla människor väljer hellre varumärken som har ett bra ändamål.

    -
    Läs mer om Meaningful Brands